from black 2 red.how? JuliA

Hej julia hääär! ;) Ligger i min egna säng just nu efter en skön dusch! Känns gött att vara hemma lite för sig själv nu ärligt talat. Sovit så mycket hos marcus ju. !!

Iallafall, tänkte skriva lite om mitt HÅR. Jag har alltid älskat mitt hår, och folk har ofta frågat mig " har du löshår" ? osv, jag har aldrig haft löshår. haft tjockt långt mörkt hår.
Men...... Som ni vet har jag ju färgat mitt hår rött,
Det gick fort över en helg sådär från svart till rött, om jag blekte det?? Jaaa 5 gånger...... Så det är rätt förstört nu. Mitt hår var ovanför naveln innan jag började färga det, nu är det till brösten. Fått frågan om jag klippt mig, men nej, det gick av en del. :( .....
Det enda jag kan vara glad över är att jag gick den röda färgen till slut, blev lycklig eftersom det inte är lätt att färga ett långt svart hår vill jag lova. Och har fått komplimanger av folk i stan att jag har en fin hårfärg, klart man blir glad! :):)
Men det är inte lika enkelt att hålla den röda färgen snygg och fräsch och man kan inte använda de gamla schampoona, jag litar inte helt på färgschampoon så jag har köpt speciella för just rött hår. tänkte visa vad jag använder, hehe!
Färg schampoo&Balsam ifrån goldwell för rött hår.
Och så använder jag revlons färgbomb som är en färg inpackning.
Köpta på bellbox.
Så använder jag moroccanoil efter jag duschat i handduktstortkat hår. =) älskar den.
sen så använder jag inte så mkt mer, förutom värmeskydd, använder sällan spray eller annat, osis dust it puder någon gång ibland, plattar med min plattång från gama ochså köpte jag nyligen en trippeltång från obh nordica. används då och då!
Men som sagt, det är rätt så dyrt att vara rödhårig eftersom det behöver underhållas extra mycket. Jag behöver tex redan färga om mitt röda, ska förhoppningsvist göra det imorgon. :)
Mitt tips för er med mörk hårfärg är att gå till frisören utav egna efarenheter ;) Haha.
Hugs&Kisses/Julia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0